Közkeletű magyar mondás: nézünk, mint borjú az új kapura, vagy jelen esetben kislány a színes papagájra.
Ez a meglepődés jellemzi a webáruház üzemeltetőket, amikor azok a szabályok kerülnek szóba, amelyeket be kellene tartaniuk. Ez akkor is így van, ha csak a kereskedelmi szabályokat vizsgáljuk meg, amiket azért végképp muszáj lenne részletesen ismerni.
2014. június 14. napjától hatályos az új Kormányrendelet, amely alapvetően növeli meg a vállalkozói felelősséget, a legkisebb szabály be nem tartása esetén is. Jelen cikk szerzője tételesen végigszámolva legalább 30-40 olyan előírást talált, amelyekről előzetesen mindenképp tájékoztatnia kell a vállalkozónak a fogyasztót (vásárlót, megrendelőt).
Tájékoztatási kötelezettség áll fent a hagyományos ár, termékleírás, szállítási határidő mellett olyan tényekre, körülményekre is, mint: panaszkezelés, békéltető testület, digitális adattartalom, műszaki védelmi intézkedések, magatartási kódex, ügyfélszolgálati szabályok, elállási jog részletes szabályai, szavatosság és jótállás különbsége....
Az európai uniós irányelvnek igyekvő teljes (vagy még nagyobb) megfelelés egyben azt is eredményezi, hogy ha a vállalkozó nem tesz eleget előzetes tájékoztatási kötelezettségének, úgy a fogyasztó 14 napos elállási joga 12 hónapra hízik. Azaz kb 26-szorosára....
Érdemes megfontolni, hogy egy jó ÁSZF-et olcsóbb-e készíttetni vagy várni, amíg az első fecske megérkezik és bejelenti igényét.